måndag 17 december 2012

Happy B-day Simon ♥

I morse när det var dags att fira lilla Simons födelsedag vid 06:30 så märkte vi att det var väldigt mörkt i lägenheten och utanför den. Insåg ganska snabbt att det var strömlöst i hela området, så det fick bli paketöppning i skenet av värmeljus. Därför är bilden av lite blandad kvalité, då det inte fanns så mycket ljus i lägenheten och jag var lite yrvaken. Simon öppnade sina julklappar/födelsedagspresenter från mig och från mina föräldrar, och jag fick min julklapp från Simon.

Lyssnade på P4 Kalmar, och fick reda på att det var något fel hos EON som gjorde att hela Kalmar och Öland var strömlösa. Jippi tjoho tyckte jag, och packade ihop mina grejer och gick till bussen. Halvvägs till stan kom strömmen tillbaka igen, och jag såg en frukost på akademiekrogen hägra i horisonten.Efter att ha fått i mig frukost med tillhörande choklad&bananmuffins så fick jag och maria faktiskt arbetet inlämnat, och på onsdag är det dags för provopposition. Jag är en smula nervös.

Väl hemma så passade jag på att föreviga min underbara julklapp från Simon. Som jag suktat efter dessa rosa skönheter, och nu fick jag dem av världens bästa fästman ♥

Sen var det dags att dra iväg mot stan igen, för att fira en viss födelsedag. Och Elin, jag har inte glömt att du fyller år så vi firade lite för dig med här i Kalmar! Först blev det middag på Thai Silk, och därifrån är det ju nästan så att man rullar. Livsfarligt att de bjuder på obegränsat med mjukglass efter buffén ju! Sen en kort runda på stan i väntan på att bion skulle börja. Dock inser jag att jag bokat fel filmföreställning, och att vi skulle bli att se 2D versionen av Hobbit istället för 3D, men för mig gick det lika bra dock tror jag att hjärtat blev en smula besviken först. Nåväl, jag lär mig av mitt misstag. Efter bion gick vi raka spåret till bussen, och nu väntar snarklådan. Godnatt på er ♥

3 kommentarer:

  1. hanna: Jaa, de är väldigt rosa :D

    SvaraRadera
  2. aaaw vad sött att ni firat mig oxå ^^ är lite lätt dålig på att läsa bloggar just nu dock. <3

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!