söndag 23 december 2012

23 december 2012 - Da'n före doppareda'n.

Papi sparkade igång snöslungan på morgonen, vilket var välbehövligt då det nästan var omöjligt att ta sig fram runt huset. Här är gångarna som gå till röken, då det senare under dagen var dags att röka lax till julbordet.

Tidig middag och eftermiddagsfika och jag förevigade mamis fina ljusstake. Middagen bestod av risgrynsgröt och diverse tillbehör, och vad kan vara mer juligt än det?

Julskinkan åkte in i ugnen och sen började den långa väntan. Efter något som kändes som en hel evighet så var skinkan äntligen färdig för provsmakning, tillsammans med dopp i grytan.

Hängde upp mammas julstjärna i fönstret och tände ett ljus i det. Tycker det är så härligt med det fina röda skenet det sprider. Sen är jag ju lite kär i mönstret på glaset med.

Kämpade med att få in fulgranen, eeh ursäkta, julgranen. Den var inte direkt den finaste granen direkt när vi tog in den, men med lite julpynt på så blev det bra tillslut.

Den enorma godisskålen, yumyum.

Efter dopp i grytan och en hel del andra onyttigheter så kände jag att det skulle sitta fint med lite frisk luft. Så jag tog med mig kameran ut och fotograferade lite bilder på utebelysningen som lyste så fint i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!