måndag 30 juli 2012

#13 - Verktyg

Tänkte göra ett litet försök att hålla liv i min blogg i sommar, genom att börja svara på 5 frågor i veckan hos Saija på Quizle. Har ju varit med där ett tag, men då hade det namnet tjejsnack osv. Så nu ger jag detta ett nytt försök då, allt för att hålla min sommardöda blogg levande.

Verktyg
1. Vilket verktyg använder du mest?
Jag själv använder nog skruvmejslar oftast, då det oftast är såna reparationer jag gör. De övriga verktygen överlåter jag med varm hand åt Simon. Jag kan använda dem, men det blir så mycket bättre när han gör det *tummen mitt i handen* Jag brukar använda hammaren då och då med, men det är inte ofta.

2. Nämn 2 verktyg du inte behärskar, om det finns några?
Det finns säkerligen verktyg jag inte behärskar, men jag vet inte riktigt vilka det skulle vara just nu. Motorsågen behärskar jag nog, men jag vägrar använda den av rädsla för den, typ.

3. Vad är en torx?
Det är en skruvmejsel som har sex uddar eller nått. Ser ut som en stjärna gör den i alla fall.

4. Kunde du det utan att googla ?
JA! Tack pappa och Simon för den onödiga infon, den kom till användning tillslut.

5. Finns det något verktyg du önskar att du hade, varför?
Njaeee, inte direkt faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!