söndag 1 april 2012

1 april 2012 - Inte min dag?

Eller, det kanske det kan vara. Men första april är aldrig min dag, då jag avskyr att bli lurad. Så idag kommer jag inte tro på någonting någon säger, bara så att ni vet redan nu. Har egentligen inte så mycket att säga mer än så. 

Igår var en lång och underlig lördag, men en bra lördag på samma gång. Inledde dagen med att handla mat på CityGross tillsammans med vad som kändes som hela resterande Kalmar. Konstaterade att det borde införas någon typ av kundvagnskörkort. Klarade oss i alla fall hyfsat helskinnade därifrån, bortsett från att min häl blev påkörd av någonting. Drog oss vidare till Rusta för att kika på utemöbler till balkongen, men de jag hade tittat på sen innan så var tydligen slutsålda. Fastnade för ett annat möblemang, men det var lite onödigt dyrt.

Vid 22-tiden var jag så brutalt uttråkad att jag stängde av datorn och var på väg att gå och lägga mig. Då föreslog Simon att vi skulle åka till stan och kika lite. Åkte först en sväng via Max och köpte lite kvällsmat (nyttigt, javisst) och sen via McDonalds drive och köpte varsin McFlurry! Sen drog vi vidare till hamnen där vi satt och kikade på stjärnorna och åt glass. Mysigt! Det blev alltså inte riktigt att sova så tidigt som jag tänkt, utan jag somnade nog först vid halv två eller nått sånt.

2 kommentarer:

  1. avskaffa första april, säger jag!

    skoja inte om kundvagnskörkort! Dessutom borde det finnas någon lag på hur mycket i vägen man får stå i trånga gångar i butiker också! Jag blir alltid arg när jag handlar och måste ha kundvagn :(

    det kanske inte blev som du tänkt, men det låter ju som en mysig kväll :D

    SvaraRadera
  2. hanna: Aha, jag håller helt och hållet med om den saken. Sjukt onödig dag, jag ogillar den extremt mycket.

    Ja, det borde det också införas. Ofast när vi handlar så har vi korg, de är ju så mycket smidigare speciellt de man kan dra efter sig på hjul.

    Jag hade ju egentligen inte planerat gårdagskvällen alls, så jag är helt nöjd med den som den blev :)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!