onsdag 21 mars 2012

My heart is in pain, but I'm smiling for you. ♫

Bilden har egentligen inget med texten att göra, men jag tyckte att den var väldigt fin. Har en viss förkärlek till regnvåta blommor.

De senaste dagarna så har jag haft en konstig och ovan känsla i kroppen. Det är en känsla jag hade gett upp hoppet på att  någonsin få känna, men så plötsligt så fanns den bara där en morgon när jag vaknade. Eller egentligen vet jag inte om det är en ny känsla som kommit till mig, eller om det bara är så att en gammal känsla som försvunnit och låtit denna "nya" komma fram. Och vad är det då för nått jag yrar om?

Jo, såhär är det. I måndags morse var för första gången sen vi flyttade från Åland som jag vaknade utan att ha minsta lilla känsla av hemlängtan i kroppen. Någonting som är helt fantastiskt skönt, men som medför en hel del andra funderingar. En av funderingarna som jag haft ett längre tag, men som har kommit starkare sen i måndags är funderingen på om jag faktiskt vill flytta hem igen? För vad är hem egentligen? Maddo uttrycker det så bra med sitt bloggnamn tycker jag, att "hemma är där hjärtat är ♥". Hemma, det är ett svårt ord det, för vad innebär det egentligen. Det tål nog att funderas lite på i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Absolut jag håller med "Maddo". Hemma behöver inte nödvändigtvis vara där du är född och uppvuxen, utan där du vill bo och trivs. :)

    SvaraRadera
  2. Åh jag har samma problem! Jag har alltid varit bombsäker på att jag ska flytta tillbaka när jag studerat klart. Men nu helt plötsligt så är jag inte alls säker på det längre. På min praktik vill de att jag börjar jobba där när jag och klar och alla mina vänner här vill att jag ska stanna. Det är svårt allt det där :P

    SvaraRadera
  3. Jeanette: Nej, det är ju så. Nu ska jag bara lista ut vad hemma egentligen är för mig :)

    Fia: Jag känner igen det där så väl. För mig är det inte så att det är speciellt många vänner som ber mig stanna, då jag inte umgås med så många här på fritiden. Men Simon har ju så mycket vänner här, och de är ju dem jag umgås med på fritiden också. Så det lär väl tåla att funderas på ett par gånger till gissar jag.

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!