måndag 28 november 2011

Helgen i korthet.

Fredag:
Hade självstudier hela dagen, så jag var väl i princip "ledig". Lagade brunch bestående av bacon och äggröra åt Simon och mig. Sen satt jag och pluggade en stund här hemma innan det var dags att åka in till stan och årets Spiik-innebandy. Där träffade vi Jens, som syns på bild ett. På bild två har Simon sett nått fint i taket, haha. Fredagen blev lite mycket för mig, så jag tog taxi hem någon gång mellan 02:00 och 02:30. Fick sällskap av J som tyckte att han behövde sova.

Lördag:
Ptja, vad kan man säga. Jag har lärt mig att man ska dricka minst varannan vatten, och man ska äta ordentligt innan man går och lägger sig. Vaknade första gången vid 7, och vinglade iväg för att hämta vatten. Vinglade tillbaka till sovrummet och stupade i säng igen och sov till och ifrån till kl 12 då jag äntligen kunde vända mig i sängen utan att få kväljningar. Steg upp och väckte J som låg på soffan och sov, och följde honom till bussen. Vid 19-tiden så kom jag och Simon på att vi var så sugna på tortillas, så det fick bli en liten promenad till Konsum för att inhandla det som behövdes. Dock blev det en sen middag som åts förts vid 21-tiden, men gott var det! Kollade på två filmer, men de får ett eget inlägg i morgon.

Söndag:
Firade första advent med sovmorgon, och sen upp för att skriva ihop en text till tisdagens litteraturseminarium. Tittade ut genom fönstret, och visst bara sprutar julkänslorna när man ser denna utsikt. Grönt gräs och 12 grader varmt. Nå, pysslade på här hemma tills Simon orkade stiga upp och hjälpa mig laga mat till vårt försenade "lillajul-bord". Det var min helg i korthet det!

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!