torsdag 25 augusti 2011

Lite smått pyssel.


Idag är det verkligen höst här hemma, det är mulet, blåser lite smått och känns allmänt ruggigt. Det är dagar som denna jag bara skulle känna för att gräva ner mig under en tjock filt, dricka te/varm choklad och titta på någon bra serie. Alternativt gräva ner mig under en filt och dricka de tidigare nämnda dryckerna och umgås tillsammans med fina vänner! Det är det sista alternativet jag väljer idag ♥

Hittills idag har jag packat, och även förundrats hur mycket grejer jag har haft utplacerat i lägenheten. Har konstaterat att en resväska faktiskt rymmer en hel del mer än det först ser ut som, men att det ändå krävs en hel del skicklighet i korvstoppning för att få med sig allt som ska tillbaka till Kalmar. Dessutom har jag jagat bananflugor halva eftermiddagen, och kan snabbt summera att det står 10-0 till mig och dammsugaren nu! MOHAHA!

Nu plocka lite till, och sen ska jag bege mig up på landet! ♥

7 kommentarer:

  1. Bananflugetips!
    Blanda vinäger, lite honung, vatten och ett par droppar diskmedel. Ställ sedan skålen där bananflugorna gillar att vara. Det funkar alltid jättebra för mig!

    SvaraRadera
  2. men du men du men du, jag (och Mimi) har en present till dig ju! Ju! JU!

    SvaraRadera
  3. Karro: Mamma har en sån liten cocktail blandad, och just nu står den i komposthinken.

    SvaraRadera
  4. Hanna: Jamen, det var väl onödigt? ;) haha. Nejmen, vi får väl fixa en liten date! :p

    SvaraRadera
  5. ja, verkligen! ;D hinner du innan du far? :D

    SvaraRadera
  6. hanna: Ja, en liten kort dejt ikväll kanske :P

    SvaraRadera
  7. nice, hör av dig när det är passligt! :D

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!