lördag 30 juli 2011

Vikingar och fika.


Åkte med Jenny och Matias till Saltvik och gick runt och kikade lite på Vikingamarknaden. Fastnade vid stridsområdet en stund, och tittade på "skådespelet".


Det där ser väl mysigt ut? :)


Matias sköt lite med pil & båge.


Han prickade tavlan med alla pilar, och efter det iddes jag inte ens försöka skjuta.


Åkte hem från marknaden med Hanna och Sami. Vi tog en sväng via Uffe på Berget och fikade lite.


Hanna gjorde reklam för Pommac. Ettiketten på bilden har jag lånat härifrån.


Wall-e Sami.


Utsikten ur det svajande tornet. Var faktiskt första gången jag var upp till Uffe på berget någonsin, däremot var det troligen sista gången jag var upp i tornet. Höjden och knakandet var inte min grej. Fika där kan jag däremot göra någon gång igen.

4 kommentarer:

  1. hahahaha, fast det ser ju mest ut som jag tänker vomera in i flaskan ;D Wall-E-Sami söt! :D

    SvaraRadera
  2. hanna: Ja, det ser faktiskt lite ut så.

    SvaraRadera
  3. jag var också till uffe på berget för första gången i år! Känns lite dumt att man bott på ön så länge och inte varit på såna platser :P

    SvaraRadera
  4. Fia: Jamen visst. Har åkt förbi det flera gånger påväg till och från mormor och morfar och tänkt varje gång att dit ska jag åka nån gång. Men det har inte blivit sen. Men nu har jag det avklarat i alla fall :)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!