tisdag 1 februari 2011

Ett litet tips!


Alltså, jag läser ju väldigt sällan böcker tyvärr. Borde nog läsa betydligt mer än vad jag gör, nu blir det mest bara att läsa kurslitteratur.

Men nu har jag äntligen läst ut en hel bok, och jag måste säga att den var riktigt bra! Egentligen var det inte någon nyhet att den skulle vara det, då jag minns Tommys föreläsning i Jomala kyrka som en av de bästa jag har lyssnat på. Föreläsningen har verkligen satt sig i mitt minne, och då jag fortfarande minns någonting som sades i April 2009 såhär tydligt så är väl det ett tecken på att det var bra? Ibland så kommer Ålands yrkesskola på bra saker att låta eleverna ta del av!

Hittade i alla fall boken på PocketShop en gång när jag försökte fördriva tid mellan de olika bussarna. Reagerade direkt på att namnet lät bekant, och sen när jag såg framsidan så klickade det varför. Och direkt började jag tänka på föreläsningen, och självklart fick boken följa med hem.

Nu har jag i alla fall läst ut den, och gudars så bra skriven den är. Det är ju inget roligt ämne den tar upp, men det är ju såhär verkligheten ser ut. Mitt råd är i alla fall LÄS DEN!

(nu har jag inget att läsa, någon som har tips på bra böcker? Gärna sanna historier!)

7 kommentarer:

  1. var det då tre sos-studeranden skulle gå runt i en cirkel och han ville ha upp frivilliga hela tiden?

    SvaraRadera
  2. och Mimi kan säkert tipsa om groteska verklighetsbaserade böcker, hon är ju ganska into dem ;D
    annars gillar ju jag Hans-Eric Hellbergs, Tove Janssons, Margret Pembertons och Katarina Kieris böcker!

    SvaraRadera
  3. hanna: Ja det var det nog, samma föreläsning där de sjöng emellanåt. Ja, min syster skulle säkert också kunna tipsa. Så länge de kommer med titlar så vet jag vad jag ska leta efter ;)

    SvaraRadera
  4. läste du alla twilight-böcker förut? Eller väntar du på filmerna först? Nu kan du ju läsa tredje boken i så fall :D

    SvaraRadera
  5. hanna: Jo, jag har läst alla twilight-böcker :P

    SvaraRadera
  6. har du läst Stephenie Meyers andra böcker då? Som "The Host" och "The Short Second Life of Bree Tanner"? Läste du "Dansar Elias, nej!" då förut? Annars är den alltid ett säkert kort, haha, tycker jag ;D

    SvaraRadera
  7. hanna: Ja, jag har läst de andra böckerna också :D Men idag på föreläsningen så fick jag ett boktips ;)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!