söndag 9 januari 2011

Min lördag.

Ja, så var denna lördag slut då. Och vad har jag fått gjort? Nästan ingenting är svaret på det. Jag har börjat packa upp min resväska och sen har jag kokat gröt i min nya grötkastrull.


Den fungerade finfint, och var hur lätt som helst att diska ur sen. Skönt att slippa alla dessa grötkastruller som annars alltid är brända i botten och sånt. Visst, det tar lite längre tid än vanligt, men de är så värt det!


Sen roade jag mig med att titta på John Tucker Must Die på tv4 och äta ostbågar och dricka flädercider (alkoholfri, jag sitter inte och smygsuper i min ensamhet).

5 kommentarer:

  1. jag vill också ha en icke-bränna-botten-kastrull! :( och så klart du sitter och tullar på flaskan när du är ensam, när annars ska du ha tid med sådant? ;D

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med sån gröt, det åt vi också under julen! Mysfaktor! Som svar angående Åland - tyvärr, jag var 10 år typ så jag minns ingenting och jag tror man bara gick av båten (kryssning) och inte så mkt mer.. Så det återstår egentligen på min lista att besöka!!

    SvaraRadera
  3. hanna: Ja, det var jävligt sköt att slippa stå och skrubba nån svart kastrull den här gången! Det blir liksom så mycket roligare att koka gröt då! ;)

    SvaraRadera
  4. Hej, var har du fått tag i den där kastrullen? Eller vet du vad dom kallas? Väldigt praktiska! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått min i julklapp av mormor, och denna modell säljs inte mera tyvärr. Så det kan nog bli svårt :)

      Radera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!