fredag 31 december 2010

Mitt år 2010.

Här kommer min årsresume. Om det är någon som tycker att det är tråkigt att läsa dessa, så struntar jag faktiskt i det för jag tycker det är kul att skriva dem! Hehe.


- Firade nyårsafton hos Jonna m familj.
- Åkte ner till Kalmar igen efter ett alltför kort jullov.
- Pappa fyllde år.
- Skrev tenta i värdegrund.
- Började på inriktningen och hade "insparksdag" på ett svinkallt ljungnäs. Roade oss med att dansa shottis, bygga snöstäder och göra en luftballong i silkespapper.
- Fick lägenhet i Norrliden.
- Mimi fyllde 20 år.
- 3 år med Simon.
- Den stora flytten började.
- Josse fyllde 22 år.



- Firade alla hjärtans dag med att göra sundspirog och chokladmousse.
- Skrev tenta i ämnesteori: Dans, Drama, Bild & Musik. Klarade 2 av 4 delar.
- Katja fyllde 21 år.



- Började med ett två veckor långt grupparbete; Gestaltningen.
- Hade gitarrtenta, spelade en barnsång för klassen.
- Skrev omtenta i drama och musik.
- Hade världens flummigaste litteraturseminarium.



- Familjen besökte Kalmar.
- Fick/köpte en cykel i födelsedagspresent & var över ölandsbron.
- Familjen åkte hem igen, och jag var deprimerad hela dagen.
- Jag fyllde 22 år, och firade med att köpa ett par skruvörhängen.
- Två veckor VFU på Gammelgårdens förskola i Nybro började. Laddade upp med att trycka i mig nästan en hel påse ostbågar.
- Julia fyllde 20 år.
- Påbörjade temaarbetet, med en experimentdag på en annan del av skolan.
- Studieresa till Stockholm, och studiebesök på dramaten.
- Firade valborg i Uppsala.



- Tröttnade på Kalmar och bestämde dagen före att jag ville åka hem en sväng. Passade på att köpa nya skor.
- Hanna och Sami firade 1 år tillsammans.
- Tittade på trav med Jonna.
- Tillbaka till Kalmar igen.
- Hanna fyllde 20 år.
- Namngivning i Stockholm för Noel.
- Mormor 90 år.
- Simon började jobba för sommaren.



- Redovisade temaarbetet.
- Knytisfika med klasserna sista skoldagen. Bakade oerhört populära morotsmuffins.
- Åkte hem för sommaren. Mamma och Jenny mötte upp i Stockholm.
- Började jobba.
- Firade midsommar hos Simons mamma, senare till Dinos med Simon och Kela.



- Johanna fyllde 20 år, och hade fest.
- Karro fyllde år och bjöd på kaffe och tårta.
- Hade photoshoot med Hanna på Tellholm.
- Åt middag med Julia och Johanna.
- Rockoff 23-31/7 Bästa spelningen var KENT!
- Klippte av massor av hår.



- Jobbade sista dagen och gick på kulturnatt med Hanna, Mimi och Sami.
- Hade photoshoot med Hanna på Ramsholmen.
- Var på PafOpen och tittade på Volleyboll med Pappa.
- Åkte iväg till Kalmar igen.
- Skolan började och började med filmprojekt.
- Ikea-shopping, köpte bokhylla och sängbord.



- Hade filmfestival i skolan med snacks och cider då vi redovisade våra projekt.
- Axel föddes.
- Shoppade en ny mp3 spelare och en massa annat.
- Hade en riktigt effektiv dag med massor av bakning.



- Shoppade lite till, så som underkläder och höstjacka.
- 8 veckor praktik började.
- Mamma fyllde år.
- Jenny fyllde år.
- Jonna och Jens kom på besök. shopping och mys.
- J&J åkte hem.
- Hade Halloweenfest på praktiken.



- Roadtrip på Öland, och besökte en fyr.
- Åt årets bästa brunch.
- Flög hem till Åland, och jag var för första gången på Arlanda.
- Felicias dop.
- Firade farsdag.
- Fotade "vinterbilder" med hanna.
- Flög ner till Kalmar. Bagaget försvann på Arlanda, men hittade hem dagen efter.



- Sista VFUdagen på min älskade praktikplats.
- Bakade lussebullar själv för första gången, annars har jag ju bara hjälpt mamma.
- Påbörjade temaarbetet.
- Anna fyllde 23år.
- Firade julafton med Simon, och fick ett nintendo wii.
- Johan fyllde 24år och Farfar Sigge fyllde 88 år den 11/12.
- Simon fyllde 23 år och Elin fyllde 22 år den 17/12.
- Åkte hem till Åland.
- Jobbade på Citylivs.
- Firade en strömlös julafton på Tellholm.
- Fotograferade snöbilder med Hanna.

Det ska bli spännande att se vad som händer under 2011, och jag hoppas det blir ett superbra nytt år!

3 kommentarer:

  1. I like! (Och tusan vad sugen jag blev på ostbågar nu!) :D

    SvaraRadera
  2. Vilket fint år du verkar ha haft! Vi hoppas att vi får ett superduper år nu! :D

    Kramiiiis!

    (Ps! Fin bild du hittade på mig och Johan :))

    SvaraRadera
  3. hanna: Mm, det blev jag med när jag hittade bilden ;)

    Anna: Ja, det hoppas jag med. Ja, den är så fin bilden på er :)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!