torsdag 18 november 2010

Dag 1 - presentera mig själv


Jag heter Anna och bor i den "underbara" staden Kalmar. Är 22 år gammal. Delar en tvåa med min älskade sambo Simon, och även en hel rad med dammråttor under soffan. Pluggar till förskollärare, och på den nästintill obefintliga fritiden så bakar jag gärna någonting gott!

Föddes i Mariehamn, på Åland, och bodde där i 21 år. Mariehamn är "min stad", och det är absolut dit jag vill tillbaka när det är dags att flytta från Kalmar (vilket gärna skulle få vara just nu, med tanke på vilket skitväder det är här och har varit i ungefär 4 veckor.)

Efter högstadiet så trodde jag att jag ville bli kock, så jag sökte mig till Hotell och restaurangutbildningen, vilket jag senare insett var ett grovt misstag. Så efter ett helt år och två veckor in på år 2 så hoppade jag av, och flydde till Medialinjen på folkis. Där var allt så mycket bättre. Klassen var liten, 6 personer tror jag, och det var en hel del underbara personer på skolan. Men som bekant så heter det ju att Underbart är kort, så efter ett år så var det slut med Folkislivet och det var dags att söka sig vidare. Denna gång föll valet på Media & Kommunikation på Yrkes. Detta var 3 år som alltid kommer att finnas kvar i mitt minne.

Efter dessa tre år på MK så tog alltså jag och min sambo vårat pick och pack och drog oss över "pölen" till svenska sidan och Kalmar. Där väntade alltså 3½ år av lärarstudier på mig, och av dessa har jag klarat av 1½ nu.

2 kommentarer:

  1. ja, komsikomsi tillbaka till mariehamn ;D

    SvaraRadera
  2. hanna: Jag vet att du vill det, men jag behöver min utbildning ju! :p

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!