söndag 10 oktober 2010

Tjej och killsnack #72

Tema:
Flytt

1. När och varför flyttade du sist?
Sist vi flyttade så var i Februari, och då flyttade vi från Nybro till Kalmar. Anledningen till detta var att vi i kalla och snöiga januari tröttnade rejält på att pendla till skolan alla dagar med bussar som halkade av vägen, och tåg som inte kunde gå på grund av snö och is på rälsen. Så en dag gick jag in på Kalmarhem, och klickade i intresse på en studentlägenhet, som det visade sig att vi fick kontrakt på direkt! Vi blev så otroligt glada, och allt har blivit så mycket bättre sen vi fick flytta. Visst, lägenheten var finare i Nybro, men det var tusans jobbigt att pendla.

2. När börjar du packa inför en flytt?
Jag är alltid väldigt sent ute när det gäller att börja flyttpacka. Börjar nog ofta typ veckan innan flytten ska påbörjas. Däremot så var det inga större problem att flytta från Nybro då vi bara bott där i 5 månader, så jag inte hunnit packa upp alla flyttlådor så det var bara att lasta in dem i bilen igen och köra iväg dem till nya lägenheten.

3. Skulle du kunna hyra in en flyttfirma, motivera gärna?
Det skulle jag gärna göra, om bara pengarna till det fanns. Skulle vara skönt om någon bar ut de tunga möblerna till bilen, och sen bar in dem från bilen igen. Speciellt då mina höfter och mina handleder inte alls gillar någonting som är tungt. Däremot så packar jag gärna i lådor själv, så jag vet vad jag har och var det är.

4. Hur ser ditt drömboende ut, bor du där nu?
Jag bor absolut inte i mitt drömboende nu. Jag vill gärna bo i ett stort hus med ett fint kök. Jag tror att Simon vet hur jag menar om han läser det här, för vi är oerhört överens om hur köket ska se ut. Sen har jag inte funderat så mycket på hur resten av huset ska se ut, men det får gärna vara två våningar, med flera sovrum uppe, och gemensamma utrymmen nere.

5. Hur många flyttar har du gjort i ditt liv?
2 gånger på riktigt, och en gång lite halvhjärtat! Först "flyttade" jag från mamma och pappa till Simon, men jag var ju ändå hemma hos m&p den månaden som Simon var på jobb. Så därför var det lite halvhjärtat sådär. Sen första riktiga flytten gjorde vi när vi flyttade från Åland till Nybro, och det var en riiiktigt tung flytt. Sista flytten var ju från Nybro in till Kalmar, men den har jag ju skrivit om redan.

2 kommentarer:

  1. usch, det är jobbigt att flytta. Nästa gång jag flyttar får det gärna vara sista gången. ... men det lär det väl inte vara.

    SvaraRadera
  2. hanna: Det är sjukt jobbigt att flytta ja. För mig blir det i alla fall en flytt till, och jag hoppas ju på att det blir den sista.

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!