söndag 31 oktober 2010

Kalmar-weekend. (Jonnas bilder)

Nu har Jonna äntligen fått tummen ur och laddat upp lite av sina bilder från Kalmarresan på FB, så jag passade på att låna några av dem. Enjoy!

Lördag

När man kommer in mot Kalmar från Nybrohållet så ser man detta spännande "bynamn" eller vad man nu ska kalla det. Har skrattat för mig själv måånga gånger när jag åkt förbi där med buss.


Efter en vända till stan, för att lämna av Jens och shoppa lite diverse grejer så åkte vi och handlade mat och hårfärg. Sen blev det myskväll med tacos och hårfärgning. Som förklaring på Jonnas skräckslagna min på bild 2 så hade jag just råkat säga oj när jag smetade i hårfärgen. Det syns väl på mitt elaka smajl med. Be afraid, be very afraid!


Tacos framför tvn, det är riktigt lördagsmys det!

Söndag

Vi släpade med oss en rätt sliten Jens in till stan för att gå en runda inne på Baronen och sen fika på Ben&Jerrys glassbar.


Massor av olika sorters glass. Yummie!


Den mosterstora hinken som Jens pekar på är alltså en "rätt" på deras meny. Den lilla versionen som består av 20 skopor glass kostar 245 eller nått, medan den stora versionen som innehåller 20 skopor glass, 1 brownie, 4 bananer, 3 cookies, 4 olika valbara toppings, 4 slevar varm choklad eller kolasås, vispad grädde och marmallows kostar 460 kronor eller nått. Men visst låter det som rena hälsokosten? ehm. Nått för nästa myskväll kanske? Dock låter jag kaloriantalet vara osagt.


Jag och Jens posar på muren med Jonnas nya takeawaymuggar.


På språng genom läskiga gången, och mina röda strumpbyxor lyser verkligen upp hela bilden!


Av nån underlig anledning så hamnar man alltid på IKEA när man är i Kalmar på besök. Och allt som oftast ska det ätas glass eller drickas lite läsk i deras bisto precis vid kassorna. Men man behöver ny energi efter att ha skenat runt på IKEA!


Efter trippen till Modehuset, IKEA och CityGross så begav vi oss iväg över Ölandsbron i solnedgången. Jens hittade en lyktstolpe.


Jens spanar över till Kalmar. Och på andra bilden så ser jag mer död än levande ut, men Jens är glad som vanligt!


Bild 1: Syskonen Nylund Bild 2: Barbapeeronen.


Väl hemma igen så åt vi middag, och sen dekorerade jag morotscupcakes!

För att sammanfatta världens bästa helg lite kort: "ITS SO FLUFFY IM GONNA DIE!"
Puss!

6 kommentarer:

  1. Hahahaha IT'S SO FLUFFFFFFFYYYYY!! :D

    SvaraRadera
  2. Jonna: Nu har simon också börjat tjata om det ;D

    SvaraRadera
  3. Åhhh en sån takeawaymugg skulle jag också vilja ha :D

    SV. Den låten är också otroligt mysig :D lade in massor på min spotify igår. KÄÄÄÄR!

    SvaraRadera
  4. Sara: Det tråkiga är ju att de inte alls håller någon värme då det vara är plastmuggar. Men om man ska dricka innehållet nästan direkt så fungerar det ju :)

    SvaraRadera
  5. tror det börjar dra ihop sig till ett andra försök på morotscupcakes. Hähä, se om det går bättre den här gången ;D

    SvaraRadera
  6. hanna: Ja, det tycker jag att du ska göra! :D

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!