lördag 4 september 2010

Lägenheten - Sovrummet

Som ni kanske minns så ville jag inte fotografera sovrummet så mycket när jag visade bilder på lägenheten når vi just flyttat in, och detta av flera skäl. Dels för att det var stökigt med kläder överallt, och det är det väl fortfarande till viss del. Men den andra anledningen var för att jag vantrivdes med möbleringen, så igår så fixade jag och Simon om där inne, så nu känns det både större och mysigare!


Som ni ser så såg det både trångt och konstigt ut. Det kändes trångt på samma gång som det kändes som om det fanns oerhört mycket plats som inte utnyttjades till fullo. Jag vantrivdes i alla fall med det så mycket att jag två sista veckorna före sommaren sov på soffan i vardagsrummet istället för att sova i sovrummet.


Nu ser det ut såhär istället. Mycket mer plats, men det känns inte som om det är outnyttjade ytor längre. Det känns dessutom mycket mer harmoniskt och jag har sovit bättre inatt än vad jag har gjort på väldigt länge i det där rummet. Sen ser man hur sängborden vi köpte i tisdags ser ut tillsammans med sängen. Lampan som står på mitt sängbord ska inte vara där, utan vi har två sänglampor som ska upp på väggen, men det fattades skruvar så vi ska fara och köpa såna först.

Det känns iallafall som om sovrummet är helt färdigt nu förutom lite saker på väggarna, och det känns superskönt. De andra rummen får ni sen mer av sen när de också är färdigställda, låter som en bra deal va?

6 kommentarer:

  1. fint var det! Vill gärna se de andra rummen med :D (låter som jag är 30+, oh well)

    SvaraRadera
  2. Hanna: De andra rummen kommer sen, jag lovar :D

    SvaraRadera
  3. SV. :( det är ju det. Usch känner inte alls för att fixa min design längre och de var ju ändå något jag gjorde vääääldigt ofta förr :(

    SvaraRadera
  4. Oh snygga gardiner, såna har jag också ;) Hela rummet var riktigt fint! :)

    SvaraRadera
  5. Josse: Jag tror de är ganska vanligt förekommande hos de flesta ungdomar/unga vuxna som någonsin varit till IKEA! ;) Tack, det känns mycket trevligare där inne nu i alla fall :)

    SvaraRadera
  6. SV. Det är de verkligen :D droppar överhuvudtaget är så himla fint :D

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!