söndag 11 april 2010

Min dag idag dåå!

Idag har det varit min dag. I alla fall lite till och ifrån.

Den började ju inte så bra i morse med mulet väder, lite duggregn och sånt övrigt tråkigt. Men vid ett så hade jag tröttnat på att sitta hemma, så jag släpade med mig älsklingen till busshållplatsen och tog bussen in till stan. När jag skulle betala bussen, så räcker jag över min 20 kronors sedel till chauffören, och han mummlar någonting om en halv. Sen får jag tillbaka 11 kronor. Buss för vuxen kostar 14, buss för barn kostar 9. Barn slutar man vara vid 17-18. Så på min 22 års dag, så tas jag för att vara ett barn. Men, jag klagar inte, utan tar det som en komplimang helt enkelt.

Väl inne i stan så uträttade jag några ärenden som skulle fixas innan praktiken som börjar i morgon. Sen promenerade vi vidare till Baronen där Simon skulle till Clas Ohlsson, och sen ville jag till Ur&Penn. Hittade lite söta smycken som jag passade på att köpa då jag fortfarande hade pengar kvar på presentkortet jag fick i examenspresent.


Halsband med säkerhetsnålar.


Vanliga svarta ringar. (ja, de ser dammiga ut på bilden)


Skruvörhängen

Efter våran lilla runda på stan så var vi hungriga, så vi promenerade vidare till Krögers där Älsk bjöd mig på en sen lunch/tidig middag. Åt Club Sandwich med pommes, och det var sååå gottis! Efter den ordentliga måltiden så ville både jag och Simon ha efterrätt, så vi gick till McDonalds och käkade deras McFlurry med Dajmkross. Mmm-mumma!

Efter det så har vi inte gjort så mycket. Har varit ut och gått en vända runt området och sen mest suttit vid varsin dator och varit lagom osociala. Men nu väntar sängen, och i morgon blir det tiiidig uppstigning! Nattinatt!

2 kommentarer:

  1. halsbandet var ju riktigt läckert! :D
    Och grattis i efterskott, du fyller ju faktiskt på samma dag som min A! :D

    SvaraRadera
  2. Just det, tusans vad fina de där skruvörhängena var!

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!