onsdag 17 februari 2010

En liten bilduppdatering.

Då vårt internet bara jävlas med mig, så måste jag ju passa på att uppdatera med bilder är det väl funkar. Så här kommer lite bilder tagna mellan torsdag förra veckan och idag.


Fick ett paket ner i postlådan i torsdags, och det var min kära mamma som var avsändare. En liten alla hjärtans dag present till mig och Älsk. Tack mamma!


Satt och planerade inför den kommande veckan. Ser riktigt ordningssam ut, men jag lovar er att skenet kan bedra.


Satt och drack varm choklad och tittade på Made In Sweden.


Hittade en Geisha som jag absolut behövde smaka på.


I lördags var vi till Ikea en sväng, vilket slutade med att dessa tre blå askar fick följa med hem. Mumma! Både Hanna och Mimi vet vad en tur till Ikea brukar föra med sig! (;


Städade köket på söndag morgon, och det hölls fint i ungefär 1 timme. Nu är det överfullt med disk igen. Suck.


Min efterrätt på alla hjärtans dag. Chokladmousse med hallon.


Ibland blir det lite förskolenivå i skolan, och idag var en sån dag (vilket kanske hör till då alla pluggar till förskollelärare). Men visst är det härligt att få kladda med färg på riktigt stora ytor ibland? Här lekte vi i alla fall med äggtempera, filmjölkstempera och tapetklistertempera. Tapetklistret var roligast, helt klart. Den färgen luktade dessutom minst. Filmjölksfärgen fick mig att tänka på hagelbäcks (stavning?) matrast som gick på tv när jag var liten.

Det här blev ett långt inlägg, men det blir så när jag inte bloggar så ofta.

6 kommentarer:

  1. saker jag tänkte på under inlägget:
    1. fuskgris, jag vill också ha delicatobollar!
    2. att ni inte skaffar diskmaskin!
    3. vad det såg roligt ut att måla sådär!
    4. mera bilder från skolan!
    5. jag blev glad i magen när det var ett långt inlägg :D

    SvaraRadera
  2. Hahha, när någon nämner fattiga riddare så tänker jag på det där med filmjölken :P

    Jag vill också ha delicatobollar!

    SvaraRadera
  3. Kul att få se lite bilder! :D Roligt att åka till Ikea, man hittar alltid något :)

    SvaraRadera
  4. Världens godaste choklad :D

    SV. Haha hos mig också :D komsikomsi!

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!