måndag 28 december 2009

En sammanfattning.

Så var julen över, och snart är det nyår. Datumet för återresa till Kalmar närmar sig med stormsteg, och det känns både bra och mindre bra. Känns bra att få komma hem till Älsk igen, men det kommer att bli jobbigt att lämna den lugna känslan hemma hos mamma och pappa också. Men nu ska jag i allafall göra en liten årssammanfattning i listform.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Sommarjobbade på Citylivs, tog examen, flyttade ner till Kalmar.
2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag lovade ingenting förra nyåret, för jag håller det ändå inte.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Näej, inte tror jag väl det. Eller Nettan fick väl Max, så där har vi en.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Finland.
6. Är det något du saknar från år 2009 som du vill ha år 2010?
Mera pengar.

7. Vilket datum från 2009 kommer du alltid att minnas?
23 augusti. Satte mig på bussen för att åka ner till Kalmar.

8. Vad var din största framgång 2009?
Ingenting alls.

9. Största misstaget?
Hmm, att jag var lite för lite social under sommaren.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, det har jag nog inte.

11. Bästa köpet?
Hmm, sängen måste det nog vara.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, hyra och att pendla.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Inte som jag kommer på nu.
14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2009?
Infinity, och en massa annat.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Myst med älsklingen och umgåtts med familjen och vännerna.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat upp mig för småsaker.

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen på stugan. Och på jobb på morgonen mellan 9 - 12.

19. Blev du kär i år?
Nepp, jag var kär redan.

20. Hur många one night stands?
Inget alls.
21. Favoritprogram på TV?
Unga mödrar (haha) och ensam mamma söker.

22. Bästa boken du läste i år?
The Twilight Saga.

23. Största musikaliska upptäckten?
Har nog inte upptäckt nått.

24. Något du önskade dig och fick?
En elvisp.

25. Något du önskade dig och inte fick?
En systemkamera.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Firade på stugan med familjen.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer myskvällar.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Jeans och t-shirt-

29. Vad fick dig att må bra?
Massor med saker.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Eh. Skulle älsk säga vad jag "tycker", så skulle det bli Taylor Lautner.

31. Vem saknade du?
-

32. De bästa nya människorna du träffade?
Sara, Anna och de andra Kalmarfolket.

2 kommentarer:

  1. Ja eller hur :) Jag älskar Enjoy the silence, och tack för ordet :P det var det jag letade efter, haha.

    SvaraRadera
  2. Ja absolut :( men jag fick köpa till en sula, så hoppas de passar nu =)

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!