söndag 8 november 2009

Tjejsnack #31

Tema:
Brottslighet

1. Din åsikt om att göra en dokussåpa som handlar om kriminella ungdomar som får prova på hur det är att vara inlåsta? Serien hette Inlåst, och man behöver inte ha sett serien för att ha en åsikt.
Jag tycker att det var bra att ungdomarna fick en insyn i vad som väntar dem om de inte bättrar sig. Sen tyckte jag inte om serien alls. Men men.

2. Tycker du att det borde finnas övervakningskameror i skolan?
Nej, det tycker jag inte. Tycker inte man ska behöva känna sig bevakad var man än är.

3. Din åsikt om att drogtesta 13-åringar?
Min första tanke är "gud så hemskt, finns det nån som knarkar så tidigt?". Men finns det misstanke så tycker jag att det är okej.

4. Vad är det mest brottsliga du har gjort?
Kört mot rött i en korsning eller åkt bak i skåpet på en skåpbil tror jag.

5. Hur resonerar du om dödsstraff?
Jag är emot dödsstraff. För jag anser att man lär sig mer om man får sitta av ett straff i fängelse resten av livet. Dessutom så är det ju otroligt många som har avrättats, som senare visats vara oskyldiga. Å andra sidan så är ju risken väldigt liten att samma brottsling gör om samma brott igen om han/hon inte lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!