fredag 20 november 2009

Från högskolan och ut i stora universitetsvärlden?

Det slog mig nu när jag skulle logga in på min skolmail, att när jag kommer tillbaka till Kalmar efter jul, så kommer det inte vara till högskolan i Kalmar. Nej, för den första januari så går högskolan i Kalmar ihop med Växjö universitet, och bildar då Linneuniversitetet. Skum känsla det där, söka till och gå en hel termin på en högskola, men att gå ut från ett universitet!

Dock tror jag inte att det blir någon större skillnad före och efter sammanslagningen. Det enda är väl att det finns lite mer valmöjligheter och lite fler lärare.

3 kommentarer:

  1. SV. Taaack :D:D:D blev supernöjd själv också, inte ofta det händer haha. Tack igen :D kramar om

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!