söndag 27 september 2009

Tjejsnack #25

Tema:
Sjukligt

1. Vilka barnsjukdomar har du haft?
Jag har nog bara haft vattkoppor, och det kanske man ska vara glad för. Minns dock inte att jag hade vattkoppor, men det syns tydligt i mitt ena ögonbryn.

2. Av vilken anledning besökte du senast ett sjukhus?
Jag var till sjukhuset i Kalmar för att prata med dem om min hyposensibilisering. Det gick väl helt okej, och jag ska dit igen på måndag nästa vecka.

3. Har du några ärr på/i kroppen, varför?
Ja, det har jag. Jag har ett i ögonbrynet som kom dit då jag och en kompis krockade med varandra när vi var små, och mitt ögonbryn sprack. Fick sy 10 stygn, och det var inte speciellt kul. Sen har jag ett litet v-format ärr på vänster pekfinger från det att jag skulle klippa polkagrisar på HK:n, men råkar klippa mig i fingret istället.

4. Hur tänker du om vaccin för svininfluensan?
Jag tycker det är en skitsvår fråga. Skulle de fråga mig nu, så skulle jag inte vaccinera mig, då jag har hört så otroligt många olika meningar om vaccinet. Men visst, jag vill ju inte få svininfluensa heller förstås.

5. Var går din gräns för att åka hem till någon som är sjuk?
Om personen har magsjuka så åker jag absolut inte hem till honom/henne. Dels för att jag avskyr att kräkas, och dels för att magsjuka smittar ganska lätt. Men är man förkyld så brukar jag inte bry mig så mycket, även om det nu kan vara svininfluensa (; Blir inte så jättelätt smittad av andra så, om man bortser från just magsjuka. Där räcker det med att man nämner att någon i familjen har det, och så blir jag sjuk. (Okej, jag är en obotlig hypokondriker)

2 kommentarer:

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!