söndag 20 september 2009

Tjejsnack #15 - 24

Ja, har ju varit lite inaktiv med att svara på frågorna, så jag tar väl igen alla nu istället då!

Tema:
Din stad

1. Vilken stad bor du i?
Just nu bor jag i Nybro, men jag hoppas på att få flytta in till Kalmar snart. Spenderar ju ändå större delen av min vakna tid inne i Kalmar, så jag anser mig nog bo där.

2. Berätta om något din stad är känd för?
Är Kalmar känt för nått? Har ju inte bott här så länge så jag är inte alls speciellt insatt i historia och sånt. Men staden är garanterat känt för nått.

3. Hur länge har du bott i din stad?
Jag har bott här ungefär 4 veckor nu, så jag är ju som sagt väldigt ny här.

4. Vad är det bästa med din stad?
Den är liten, mysig och väldigt greppbar. Det känns som om det är en stad som man väldigt lätt känner sig hemma i.

5. Vad saknar du i din stad?
DinSko saknar jag! ;)


Tema:
Sommar

1. Jobbar du eller är du ledig?
Jag jobbade hela sommaren faktiskt. Var nog inte ledig mer än några dagar så, vilket på ett sätt känns lite tråkigt. Han inte göra nått av det jag planerat under sommaren, men det blev ju pengar istället.

2. Vad gjorde du på midsommar?
Älsk hade fest i Sund, så jag var där och röjde runt med. Jag var nykter och körde runt på J&J på kvällen, så det blev en lugn kväll. Dagen efter så skulle jag ju ut till stugan och fira min kusin som fyllde 30.

3. Vad är det här årets sommarhöjdpunkter för dig?
Det fanns väldigt få såna, såhär i efterhand när man tittar på det. Eller så är det mitt minne som sviker som vanligt.

4. Vad har du på fötterna på sommaren?
Sandaler oftast, helst dom med pärlor på.

5. Tycker du om att bada?
Haha, nej. Det gör jag faktiskt inte. Tycker oftast det är alltför kallt i vattnet, för jag är en riktig badkruka.


Tema:
Känslor

1. Är du svartsjuk, på vilket sätt?
Nej, det är jag inte. Jag var förut, men det har gått över faktiskt. Känns inte bra att vara svartsjuk, och jag har ingen anledning att behöva vara det heller.

2. Hur kärleksfull är du?
Beror helt på vilket humör jag är på, men jag är nog rätt kärleksfull. Ibland kan jag vara väldigt kärleksfull och fixa massa mys hemma åt Älsk, och ibland så kan jag vara riktigt anti mot allt vad kärlek är och då vill jag inte alls.

3. Är det svårt för dig att glömma & förlåta?
Det beror helt och hållet på vad det handlar om. Men jag försöker oftast förlåta rätt fort. Men det beror ju som sagt på vad det handlar om.

4. Vad får dig att gråta?
Svikna känslor och liknande. Eller sorgliga filmer.

5. Hur blir du vid stress?
Stressad? Nej, men jag blir otroligt sur, förvirrad, disträ och gnällig. Så stressad är ingenting jag gillar att vara, och jag tror inte att någon i min omgivning gillar när jag är stressad heller visserligen.

Tema:
Möbler

1. Beskriv din säng?
Min och Älsks säng består just nu av 2 stycken 80/90 cm resårbottnar som står på golvet. Vi ska köpa en sängram snart, så det är bara temporärt hoppas jag. Men det är ju skönare att sova där än vad det var när vi sov i bäddsoffan förut, så jag klagar inte.

2. Vad har du för för typ av sittplatser i TV-rummet?
Vi har en bäddsoffa med divan, och sen står Älsks datorstol här inne också. Så vi har inte så mycket sittplatser, men det funkar.

3. Vad har du för köksmöbler?
Ett köksbord och 4 stolar. Vad brukar man ha i ett kök?

4. Hur förvarar du dina filmer, skivor & böcker?
I bokhyllan i vardagsrummet.

5. Du måste köpa en ny möbel, vad vill du ha då?
Då kommer jag köpa en sängstomme och sen lite utemöbler till balkongen. Och sen lite förvaring till badrummet.


Tema:
Ledighet

1. Vad har du gjort på ledig tid (semester, helger etc) i år?
Jag har inte haft speciellt mycket ledig tid, iom att hela mitt sommarlov gick åt att jobba. Men sen gick en hel del av den lilla lediga tiden jag hade åt att packa flyttlass och att flytta ner till Kalmar.

2. Ett semesterminne som du än i dag blir glad när du tänker på?
När jag och brudarna hade Ibizafest för några år sedan. Det är ju på sätt och vis ett semesterminne.

3. Var föredrar du att sova; tält, husvagn, hotell, vandrarhem etc?
HOTELL! Eller möjligen husvagn/husbil.

4. Vilka andra länder har du besökt?
Frankrike, Holland, Finland, Sverige, Damnark, Norge, Polen, Estland och Tyskland.

5. Nämn något speciellt du köpt på en resa?
Oj, inget alls som jag kan komma på just nu.


Tema:
Gäster

1. Hur ofta brukar du ha gäster?
Det är inte speciellt ofta just nu. Men hemma på Åland så hade jag gäster (läs: Hanna och Mimi) på besök ganska ofta faktiskt.

2. Vad brukar ni göra då ni har gäster?
Jadu, när Hanna och Mimi var på besök så brukade jag laga middag (korv & pommes i ugn) och så kikade vi ofta på film och åt glass i mängder och drack smooties och åt kladdkaka. Vi åt alltså en hel del.

3. Hur känns det att ha andra människor sovandes i ditt hem?
Det händer inte så ofta, men det är nog ingen fara. Tycker det kan vara ganska mysigt med sånt ibland.

4. Vad är det jobbigaste med att ha gäster?
Att man måste ha 100% uppmärksamhet på dem hela tiden för att inte verka otrevlig kanske. Men det är inget jag tycker är speciellt jobbigt.

5. Vad gillar du att sova hemma hos någon annan?
Det funkar ibland, men jag sover helst hemma.


Tema:
Musik

1. Vad lyssnade/lyssnar du på i tonåren?
Jag lyssnade på det mesta faktiskt. Har aldrig varit så noga med vad jag lyssnat på i musikväg. Tycker om en hel del så.

2. Vilken artist såg du senast live?
Oj, det har jag faktiskt ingen aning om. Var väl någon artist på rockoff sommaren 2008. Minns dock inte vem som var sist.

3. Nämn fem artister du vill se live?
Jag skulle vilja se SMK, Him, Kent.. Och sen vet jag inte fler.

4. Vad brukar du lyssna på hemma?
Jadu, blandad musik på Spotify.

5. Spelar eller har du spelat något instrument, vad?
Jag har spelat blockflöjt, men det kan jag nog inte längre.


Tema:
Senaste färden

1. Berätta lite om anledningen till din senaste bilfärd?
Jag och Älsk skulle ut till MediaMarkt och köpa en skrivare och jag skulle köpa en dator.

2. …senaste båttur?
Det var väl färjan mellan Mariehamn och Kappelskär, när jag skulle börja min resa ner till Kalmar.

3. …senaste tågresa?
Hem från stan i morse.

4. …senaste busstur?
Till eller ifrån skolan någon morgon/eftermiddag.

5. …senaste promenad?
Hem från tåget när jag kom hem från stan idag.


Tema:
Bröllop

1. Vill du gifta dig/är du gift, varför?, om inte av vilken anledning?
Jag skulle gärna vilja gifta mig, men inte riktigt ännu. Det är en vacker gest på nått sätt.

2. Vilket skulle du välja (förutse att du vill gifta dig), kyrkligt eller borgerligt?
Kyrkligt helst, men sen beror ju det på vad den man gifter sig med vill.

3. Skulle du välja litet eller stort bröllop?
Det skulle vara ett väldigt litet med bara mina närmaste.

4. Vilken typ av klädsel & färg skulle du ha?
Jag vill ha en klänning som är gräddvit med rosa detaljer.

5. Var skulle du vilja åka på bröllopsresa?
Maurizius eller nått annat varmt ställe.


Tema:
Böcker

1. Använder du bokmärke när du läser, vilken typ?
Ja, det gör jag. Just nu är det ett i läder som det står Högskolan i Kalmar på, som man fick med i nollepåsarna.

2. Vilken är din favoritbok?
Den nya som jag håller på att läser nu, Stephenie Meyers "Genom dina ögon".

3. Favoritförfattare?
Måste väl vara samma som i frågan ovanför.

4. Läser du samma bok fler ggr?
Det beror på hur bra den är.

5. Finns det någon bok du önskar det gjordes film på?
Nej, inte som jag kommer på just nu.


Jag undrar om det finns någon som kommer orka läsa hela det här inlägget. Men om det är det så är den personen värd en hel sats av mina kladdkaksmuffins. :P

4 kommentarer:

  1. och nu är tidpunkten då du ger mig kladdkaksmuffins :D

    SvaraRadera
  2. Nejmen ha du blivit svensk på riktigt nu :O "Kappelskär" ;) Jag saknar dig såå ;( <3

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!