onsdag 1 april 2009

sjukisdag.

Så var det första april då, vilket betyder att det är 10 dagar kvar tills jag fyller 21. Vart har mitt år som 20åring tagit vägen riktigt?

Idag har det varit en riktigt trist dag, på grund av att jag har varit sjuk. Vaknade i morse och kunde knappt röra mig, varenda muskel i överkroppen värkte som tusan. Kämpade mig upp ur sängen och hämtade telefonen och febertermometern. Det visade sig vara 38 graders feber, vilket förklarade varför jag hade frusit som en dåre under natten, så jag ringde till Mammi och bad henne ringa till skolan och sjukanmäla mig.

Vid halv 1 så hade jag inte ro att ligga kvar i sängen längre, så jag steg upp och diskade. Precis när jag var klar med det, så ringer mammi igen och säger att hon handlar åt mig ifall det är nått jag behöver så jag "beställer" lite mjölk och yoghurt. Inser plötsligt att man inte kan ta emot besök så som lägenheten ser ut, så det blir en liten sväng med dammsugaren också. Kan ju säga att det inte var det lättaste med ömmande muskler.

Såå, nu ska jag i alla fall hänga upp tvätten och sen så blir det lite mer pillande med examensarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!