måndag 19 januari 2009

tre i veckan v.4

Tema:
Rent & fint

Frågor:
1. Hur bäddar du sängen och gör du det varje morgon?
2. Diskar du upp disken direkt efter dig? Lämnar du disk i diskhon? På bänken? Eller får det stå kvar där du satt och åt/fika?
3. Är dina golv så rena att man kan äta mat på dem eller springer dammråttorna runt?

Svar:
1. Jag bäddar sängen väldigt sällan tyvärr. När jag är hos mam och pap så är det endast rent slarv. Men är jag hos pojkvännen så har det en naturlig orsak, han ligger nämligen kvar och sover när jag stiger upp.
2. Jag ställer disken på diskbänken direkt efter att ha ätit/fikat, men diskar det ett tag senare.
3. Dammråttorna dansar nog pardans på golvet vissa gånger tyvärr, fast oftast ligger de nog under soffan och trycker. Men det blir lätt så när man prioriterar studierna före städningen.

5 kommentarer:

  1. Kikar in för att läsa dina svar.
    Vi har ganska lika svar du och jag, förutom bäddningen.

    Ha det gott, mvh Maria

    SvaraRadera
  2. Hej, hej
    Är här och läser dina svar. Visst finns det andra saker att prioritera före städning. Det är kul att ha fint men så trist att städa.

    SvaraRadera
  3. vilken fin design du har! ^^

    SvaraRadera
  4. Hmm jag har en liten invändning! Det är nämligen så, att efter du fikat/ ätit, så tar det ungefär en dag innan JAG diskar det :P

    hihi puss på dej lovi <3

    SvaraRadera
  5. Hej! det låter nästan som mig :-)
    Ha det bra.

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!