fredag 2 januari 2009

mitt tvåtusenåtta i text (och en bild)

Hade ju "lovat" att göra en liten årssammanfattning över 2008. Så nu ska jag försöka se om jag hittar nått att skriva om.

Januari:
- Var till Stockholm på Formex-mässa med MK. Det intressantaste på hela mässan var tydligen två små fiskar i en skål som stod i en monter.

- Firade ett år tillsammans med Simon.
- Mimi fyllde 18 år, och bjöd på middag.

Februari:
- Jag köpte ny telefon, vilket nog var en rätt bra investering.
- Fick ett par stövlar förstörda på en fest.

Mars:
- Hade Singstarkväll med några från klassen.
- Hade ett väldigt efterlängtat påsklov.
- Praktiken började, och jag trivdes förvånansvärt bra.

April:
- Jag fyllde 20 år, och firade med att äta middag på Hjorten tillsammans med Mammi, Pappi och Älsk.
- Samma dag så slutade praktiken, och jag grät en smula, nästan.
- Julia fyllde 18 år, och jag var till henne på 18 års fest.

Maj:
- Simon köpte motorcykel.
- Nemi fyllde 3 år.
- Hanna fyllde 18, och vi var dit på middag.
- Klassen var ut till Hanna och umgicks med fåren.
- Klassen var till Kobba Klintar med Jonnies båt, vilket blev en väldigt blöt åktur.
- Jag gick andra skedet teorin.
- Vi hade skolavslutning.
- Mammi, Pappi och jag for upp till Gävle och hämtade Bigsis och Nemi.
- Jag köpte min lilla Canon-kamera.

Juni:
- Körde andra skedet körningen, och överraskade bilskolläraren.
- Var på middag till Jonna.
- Älsklingen köpte hojkläder åt mig, så resten av sommaren blev det rätt mycket åkande. Underbart.
- Åt middag på Umbra med Älsk och delar av hans syskonskara.
- Firade midsommar med släkten på stugan, firade samtidigt Faster som fyllt 55 och Sofia som fyllt 29.

Juli:
- Hade försenad 20 års middag på stugan.
- Madde fyllde 21 så jag var dit på öppet hus.
- Jonna fyllde 21 år, och jag var dit på öppet hus också.
- Började jobba.
- Hade en supertrevlig vinkväll med Elin.
- Var på rockoff nästan alla kvällar.
- Hade en heldag på stranden tillsammans med Bigsis, Karro, Ylva och Sofia.

Augusti:
- Spelade Buzz med Bigsis, Karro, Älsk, Ylva och Matte.
- Flyttade in hos Älsk på riktigt.
- Slutade sommarjobbet.
- Var på kräftskiva på Bergö.
- Skolan började.

September:
- Hjälpte Elin och N att flyttstäda. Eller, flyttainstäda.
- Var till Stockholm och shoppade med Elin.
- Var på "besök" till Kjells studio, och tog lite porträttfoton.
- Var upp till Gävle och hälsade på storasyster, passade på att shoppa loss på Ikea.

Oktober:
- Ann fyllde 19, och hade fest.
- Firade halloween med förfest hos Jonna, och sen bar det av till Mariepark.

November:
- Nästan hela klassen var på Saco-mässa, så vi som inte var det (Mimi, Hanna & jag) hade en lagom onyttig dag i skola istället.

December:
- Anna fyllde 21 år.
- Var med Jonnas familj och shoppade i Norrtälje.
- Älsk fyllde 21 år. Samma dag fyllde Elin 20 år.
- Göggkväll hemma hos mig.
- Julfest
- Julafton

Det var mitt år det, i korta drag i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Jaaaaa jag är kär :D

    SvaraRadera
  2. Jo men det var jag inte säker på igår ^^ men dom kommer kl 12 idag så jaa :D

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!