tisdag 30 september 2008

Agression!

Nu funkar äntligen mitt internet som det ska.

Eller, Simon har varit och köpt ett nytt trådlöst modem, och efter de så funkar allting som det ska igen. Så då var det inte min dator som höll på dog, utan det var modemet som hade fått spunk. Och jag är väldigt glad för det.

Nått som gör mig väldigt mycket mindre glad, är det faktum att dom på GeFoto raderat mitt enskilda skolfoto. URSÄKTA! Så får det väl ändå inte gå till när man jobbar med att fotografera. Visst om man råkar radera en bild, men han tog ju tre stycken. Det råkar man ju inte radera bara sådär. Jäkla pottsorkar!

Så nu tycker dom att jag ska komma dit på ett omtagningstillfälle om några veckor för att ta nya bilder. Men det kommer ju ändå inte bli samma sak. Jag var ju verkligen nöjd med mitt utseende på bilden han tog i skolan ju, och dom som känner mig vet hur ofta jag är nöjd med bilder på mig själv. Ungefär en gång i året händer det. Känns precis som förra året, då jag var tvungen att ta om bilden då med. För då var bakgrunden skarp, och jag var helt suddig.

Nåja, funderar stark på att säga åt dom att jag inte tänker betala fullt pris nu när dom töntat bort bilderna, men kan man göra så?

Har i alla fall konstaterat att GeFoto inte är nått att ha.

4 kommentarer:

  1. Ja, det kan du absolut göra! Och om det var gefoto förra året också så kan du ju nämna det. Att det är typiskt att du två år i rad ska måsta ta om bilderna på grund av deras slarv, och det berättigar dig till rabatterat pris. Vägrar dom, då får du finna dig i det. Men att inte ens försöka få billigare pris är dumt! :P

    SvaraRadera
  2. Det tycker absolut att du ska göra, klantar dom sig så ska man få det billigare. Det fick jag på foto Alandia i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. värt ett försök! Vägrar dom.. fingret åt dom isf! puss på dig:)

    SvaraRadera
  4. ehh.. GIVETVIS ska du inte betala fullt pris! det kan de inte ens kräva att du ska göra om de är professionella. jag kan fast komma med och skrika! jag blev så upprörd. men tänk vad hemskt för fotografen som har raderat din bild..

    jag kan känna vilken ångest jag skulle ha iallafall :P

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!