torsdag 13 mars 2008

Tjejsnack vecka 10 & 11

Vecka 10/08
Resor

Vilka länder har du varit i?
Frankrike, Danmark, Sverige, Norge, "Finland" (okej, åland hör till finland, men jag har bara varit till "fasta" finland 4 ggr i hela mitt liv ändå), Tyskland, Holland. Det var väl alla tror jag.

Vilken är favoritresan? Varför?
Paris, för att den var mysigast ^^ Var till disneyland med farmor och min storasyster.

Vad vill du ha ut av din resa? Sola, upptäcka, äventyr?
Äventyr, jag blir så fruktansvärt uttråkad av att ligga och sola hela tiden så. Jag vill gärna att det händer nått då och då.

Vad blir nästa resa? (Behöver inte vara semester, utan var du ska över huvud taget.)
Till stugan (; haha. Nejmen, det blir väl till sverige någon gång skulle jag tro.

Vad vore den absoluta drömresan?
En månad (eller flera) i dubai. Bo på sjustjärnigt hotell och bara leva lyxliv (på någon annans bekostnad då förstås!)

Vecka 11/08
Våren

Vad är ett riktigt bra vårtecken?
När fåglarna brjar kvittra och blommorna kommer upp.

Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?
Jag får snuva och kliande ögon av att allt pollen börjar flyga runt, så ja, jag känner nog av det. Så jag blir lite tröttare av det.

Har du sett någon vårblomma än, vilken?
Snödroppar har jag sett, men det kanske inte räknas som vårblomma? Annars har jag inte sett någon.

Vad är det sämsta med våren?
POLLEN!

Vad är det bästa med våren?
Solen, värmen och fåglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!