torsdag 7 februari 2008

tjejsnack vecka 6

Vecka 6/08
Astrid Lindgren

Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?
Jag har nog sett de flesta av hennes filmer, och läst rätt många böcker.

Vilken/vilka favoriter har du?
Mio min Mio är en stor favorit.

Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?
Bröderna Lejonhjärta klarar jag verkligen inte av, och Karlsson på taket börjar kännas lite pinsam :/

Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?
Hmm, Lotta på Bråkmakargatan eller Kajsa Kavat. Är nog en liten blandning av dom två.

Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?
Oj, Skulle väl vilja vara lika stark som Pippi, och lika klok som Ronja Rövardotter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!