söndag 11 november 2007

anna - tjejsnack vecka 45

Vecka 45
Jämlikhet

Vad är jämlikhet för dig?
hmm, att alla arbetar eller gör andra saker på lika villkor. det ska inte vara någon skillnad på löner för kvinnor och män.

Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
Nej, det gör jag inte.

Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
Nja, för mig spelar det ingen roll.

Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
nej, inte mer än på Arken.

Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
Inte så jätteviktigt, men visst är det bra om dom gör det.

1 kommentar:

  1. hihi, vad kul att höra att du ser fram emot att läsa min blogg :) jag kan trösta dig med att jag nog inte klarar av att vara utan bloggen så länge, om en vecka ungefär kan du nog räkna med ett nytt inlägg!

    SvaraRadera

- jag svarar på kommentarer här i min blogg.
- jag granskar och godkänner kommentarer innan de publiceras.
- tack för att du kikar in på min blogg och lämnar ett ord eller två!